newspull Ενεργοποιήστε τις ειδοποιήσεις μας
Σχολιάζει ο Ε.Κ : Όταν σας τα λέγαμε εδώ και χρόνια, ήμασταν… γραφικοί.
Απολαύστε τώρα τι θα σας βάζουν να πληρώνετε, αλλιώς όλοι θα κυκλοφορείτε με ηλεκτρικό πατίνι, αφού χρήματα στην τσέπη είναι αμφίβολο εάν θα υπάρχουν για την αγορά, με δεκάδες χιλιάδες ευρώ, καινούργιου αυτοκινήτου.
«Στερνή μου γνώση να σ’ είχα πρώτα», λέει η λαϊκή παροιμία. Επιχειρεί το 5% του παγκόσμιου χάρτη, γεωγραφικού και πληθυσμιακού, να «καθαρίσει» ολόκληρο τον πλανήτη, που αδιαφορεί και που έχει ήδη απορρίψει την παγκόσμια κλιματική απάτη. Από τις παγκόσμιες υπερδυνάμεις όπως Η.Π.Α.,Ρωσία έφαγε «κουβά». Από την Κίνα και την Ινδία έφαγε ήδη κουβά η μεγάλη απάτη. Ακόμα και η ίδια η Κομισιόν αναγκάστηκε απο την εξέλιξη της ίδιας της πραγματικότητας να βάλει ένα τέλος στην πλήρη μετάβαση για "πράσινη μετακίνηση" με ηλεκτρικά αυτοκίνητα έως το 2035(αφού όμως πρώτα καταστράφηκαν οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες και η ευρωπαϊκή οικονομία) δίνοντας παράταση και όχι πλήρη ηλεκτρική μετάβαση έως το 2040, και βλέπουμε.
Κατά τα άλλα,συνεχίστε να πιστεύετε και στα άλλα παραμύθια που σας πουλάνε και σας αγοράζουν τα συστημικά ΜΜΕ,όπως η υποτιθέμενη νίκη της Ουκρανίας και ήττα της Ρωσίας,αβλαβή covid εμβόλια ,νέο Κ.Ο.Κ δήθεν για την ασφαλειά σας και οχι για πλήρη ελεγχό σας με κάμερες AI παντού ,με την αλλαγή διατροφής σε μεταλλαγμένα και έντομα αφού οι αγελάδες κλάνουν και απελευθερώνουν μεθάνιο και κάθε παπάτζα που προωθούν..
Πόσο σανό ακόμη αντέχετε;
ΤΟ newspull.gr ΣΑΣ ΕΙΧΕ ΕΓΚΑΙΡΑ ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΉΣΕΙ.ΚΑΛΑ ΞΕΜΠΕΡΔΕΜΑΤΑ ΛΟΙΠΟΝ...
Η πράσινη απάτη ξαναχτυπά και θα σας αναγκάσουν να πετάξετε το αμάξι σας στα σκουπίδια
Ερχεται ΣΟΚ στους κατόχους
Μια σαρωτική αλλαγή που θα φέρει τα πάνω-κάτω στην καθημερινότητα εκατομμυρίων ιδιοκτητών οχημάτων ετοιμάζει η Ευρωπαϊκή Ένωση. Με το βλέμμα στραμμένο στην «πράσινη μετάβαση» και τον δραστικό περιορισμό των ρύπων, προωθείται ένα αυστηρό σχέδιο για τη σταδιακή εκδίωξη των παλαιών αυτοκινήτων από τους δρόμους. Ο στόχος είναι ξεκάθαρος θα γίνει ο εκσυγχρονισμός του στόλου με κάθε κόστος, καθώς τα γερασμένα οχήματα θεωρούνται η κύρια πηγή μόλυνσης, ειδικά μέσα στις επιβαρυμένες πόλεις.
«Ο κλοιός πλέον στενεύει ασφυκτικά γύρω από την ατμοσφαιρική ρύπανση και τη δημόσια υγεία, με το πρόσχημα αυτό να χρησιμοποιείται ως πολιορκητικός κριός για τον βίαιο εξοστρακισμό των παλαιών οχημάτων από το οδικό δίκτυο της Ευρώπης. Οι περισσότερες ευρωπαϊκές ηγεσίες, σε απόλυτη ευθυγράμμιση με τις επιταγές της Κομισιόν, χαράζουν μια κοινή στρατηγική εξόντωσης, που στοχεύει στον οριστικό αφανισμό των θεωρούμενων ως “ρυπογόνων” αυτοκινήτων. Με το “περιτύλιγμα” της κυκλικής οικονομίας, προωθούν την αναγκαστική απόσυρση, μετατρέποντας το αγαπημένο μεταφορικό μέσο των πολιτών σε μια ανάμνηση που η νέα τάξη πραγμάτων αρνείται να ανεχθεί.»
Η Ελλάδα βρίσκεται σε εξαιρετικά δύσκολη θέση, αφού διαθέτει έναν από τους πιο «γηρασμένους» στόλους στην Ευρωπαϊκή Ήπειρο, με τη μέση ηλικία των κυκλοφορούντων οχημάτων να αγγίζει τα 17,3 έτη. Αυτό σημαίνει ότι οι επερχόμενες αλλαγές θα χτυπήσουν την πόρτα των περισσότερων Ελλήνων οδηγών, καθώς η αντικατάστασή τους θεωρείται πλέον επιβεβλημένη από τα νέα περιβαλλοντικά πρότυπα.
Τα σκληρά κριτήρια της υποχρεωτικής απόσυρσης
Η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν αστειεύεται και θέτει συγκεκριμένες «κόκκινες γραμμές» που θα οδηγούν ένα όχημα στην ανακύκλωση:
Παρατεταμένη Ακινησία: Αν ένα αυτοκίνητο μένει εκτός δρόμου για μεγάλο διάστημα, θα χαρακτηρίζεται αυτόματα ως «απόβλητο» και θα οδηγείται στην πρέσα.
Το «μπλόκο» του ΚΤΕΟ: Οχήματα που αποφεύγουν τον τεχνικό έλεγχο για δύο συνεχόμενα χρόνια ή κόβονται στο ΚΤΕΟ και δεν επισκευάζονται άμεσα, θα αποσύρονται υποχρεωτικά.
Ασύμφορη Επισκευή: Αν η ζημιά (π.χ. σε κινητήρα ή σασμάν) κοστίζει περισσότερο από την εμπορική αξία του οχήματος, τότε το κράτος θα επιβάλλει την απόσυρσή του αντί της διόρθωσης.
Το χρονοδιάγραμμα του «αφανισμού»
Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) έχει ήδη καταθέσει την πρότασή της, η οποία αναμένεται να γίνει νόμος της Ε.Ε., προβλέποντας ένα αμείλικτο ημερολόγιο εξόδου:
Έτος Κατηγορία προς Απόσυρση
2026 Οχήματα προδιαγραφών Euro 1 (τα πρώτα θύματα)
2030 Οχήματα προδιαγραφών Euro 2
2034 Οχήματα προδιαγραφών Euro 3
2039 Οχήματα προδιαγραφών Euro 4
2043 Οχήματα προδιαγραφών Euro 5
2050 Οχήματα προδιαγραφών Euro 6
Με αυτόν τον οδικό χάρτη, η Ευρωπαϊκή Ένωση επιδιώκει να εξαφανίσει οριστικά τα οχήματα που θεωρεί ρυπογόνα, πιέζοντας τους πολίτες να στραφούν σε νέες, καθαρότερες αλλά και πολύ πιο ακριβές τεχνολογίες. Η ανανέωση του στόλου είναι πλέον μια υποχρέωση που δεν μπορεί να αποφευχθεί, αλλά το ερώτημα παραμένει: Ποιος θα πληρώσει τον λογαριασμό σε μια οικονομία που ήδη αιμορραγεί;
Ο νέος φόρος απάτη με ονομα “Τέλος Συμφόρησης” έρχεται να αδειάσει τις τσέπες των οδηγών
Πώς το κράτος θα μας χρεώνει με το “ρολόι” όταν κολλάμε στην κίνηση – Όλες οι λεπτομέρειες
Ενώ οι Έλληνες οδηγοί παλεύουν καθημερινά με τις λακκούβες και την ακρίβεια των καυσίμων, ένα νέο χαράτσι ετοιμάζεται να κάνει την εμφάνισή του στους δρόμους. Δεν πρόκειται για σενάριο, αλλά για την επίσημη εναρμόνιση της χώρας μας με την ευρωπαϊκή οδηγία, όπως ορίζει το Προεδρικό Διάταγμα που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης στις 5 Δεκεμβρίου 2025. Το «Τέλος Συμφόρησης» είναι εδώ και υπόσχεται να κάνει την οδήγηση στις ώρες αιχμής μια πολύ ακριβή συνήθεια.
Τι είναι και πού θα επιβάλλεται;
Σύμφωνα με το άρθρο 9 του νέου διατάγματος, το κράτος αποκτά το δικαίωμα να επιβάλλει ειδικό τέλος σε οποιοδήποτε κομμάτι του οδικού δικτύου υποφέρει από το γνωστό σε όλους μας μποτιλιάρισμα. Ο φόρος αυτός δεν θα είναι σταθερός παντού, αλλά θα ενεργοποιείται σε συγκεκριμένα τμήματα οδών που παρουσιάζουν τακτικά κυκλοφοριακά προβλήματα και μόνο κατά τις ώρες που η κίνηση χτυπάει «κόκκινο».
Πώς θα υπολογίζεται η «λυπητερή»;
Ο τρόπος που θα καθορίζεται το ύψος του τέλους θυμίζει μαθηματικό γρίφο με κοινωνικές προεκτάσεις. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Μεταφορών, το κόστος θα βγαίνει λαμβάνοντας υπόψη:
Τον μέσο χρόνο καθυστέρησης (όσο περισσότερο μένεις ακίνητος, τόσο περισσότερο θα πληρώνεις;).
Το μήκος της ουράς των οχημάτων.
Τις κοινωνικές και περιβαλλοντικές επιπτώσεις που προκαλεί η συμφόρηση στην περιοχή.
Ποιοι πληρώνουν και ποιοι εξαιρούνται;
Ο νέος νόμος θέλει να είναι «δίκαιος» απέναντι σε όλες τις κατηγορίες οχημάτων, γι’ αυτό και το τέλος θα εφαρμόζεται οριζόντια, χωρίς διακρίσεις, με βάση συγκεκριμένους συντελεστές. Ωστόσο, υπάρχουν και «παράθυρα» εξαιρέσεων:
Μέσα Μαζικής Μεταφοράς: Μικρά λεωφορεία και πούλμαν μπορεί να γλιτώσουν τον φόρο για να ενθαρρυνθεί η χρήση των συγκοινωνιών.
Τροχόσπιτα: Προσοχή εδώ! Τα μηχανοκίνητα τροχόσπιτα ΔΕΝ θα θεωρούνται λεωφορεία και θα πληρώνουν κανονικά σαν ΙΧ.
Ευάλωτες ομάδες: Προβλέπεται η πιθανότητα μειώσεων ή απαλλαγών για κοινωνικά αδύναμους πολίτες ή κατοίκους συγκεκριμένων περιοχών.
Πού θα πηγαίνουν τα λεφτά μας;
Η θεωρία λέει πως τα έσοδα από το Τέλος Συμφόρησης θα χρησιμοποιούνται για την αντιμετώπιση του ίδιου του προβλήματος ή για την ανάπτυξη πιο «πράσινων» μεταφορών. Ακόμη κι αν τα χρήματα μπαίνουν στον γενικό κρατικό προϋπολογισμό, το κράτος υποχρεούται να αποδεικνύει ότι διαθέτει ισοδύναμα ποσά για τη βελτίωση της κινητικότητας στις πόλεις.
Έλεγχος κάθε τρία χρόνια
Για να μην γίνει το τέλος αυτό μια ανεξέλεγκτη φορομπηχτική μηχανή, προβλέπεται η δημιουργία μιας ειδικής Επιτροπής. Αυτή θα επανεξετάζει το ύψος των τελών τουλάχιστον κάθε τριετία, ώστε να διασφαλίζεται ότι το ποσό που πληρώνει ο οδηγός δεν ξεπερνά το πραγματικό οικονομικό «κόστος» που προκαλεί η παρουσία του στο μποτιλιάρισμα.
δείτε το σχετικό απο την εφημερίδα της κυβερνήσεως εδώ PDF
pentapostagma.gr



ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
Οι αναρτήσεις που γίνονται από το διαδίκτυο τα κείμενα και οι φωτογραφίες (με σχετική σημείωση της πηγής) θεωρούμε ότι είναι δημόσια.Αναρτήσεις η αναδημοσιεύσεις, από άλλες πηγές που αναρτώνται σε αυτό το blog εκφράζουν αυτούς που τις υπογράφουν.Αν υπάρχουν πνευμ.δικαιώματα παρακαλούμε ενημερώστε μας για την αφαίρεση τους(των αναρτήσεων ή αναδημοσιεύσεων).Ενημερώστε μας άμεσα εάν θίγεστε απο κάποια ανάρτηση ώστε να την αφαιρέσουμε.
Εισαγωγικός Σχολιασμός (μπλέ γράμματα)
Σε ορισμένες αναρτήσεις υπάρχει περίπτωση σαν πρόλογος να υπάρχει δικός μας σχολιασμός.Αυτή είναι η δική μας άποψη για το θέμα και δεν υποχρεώνουμε κανέναν να την διαβάσει...
---
Τα σχόλια αντιπροσωπεύουν την προσωπική γνώμη των συγγραφέων τους και όχι αυτή του newspull.Μη κόσμια και προσβλητικά σχόλια θα διαγράφονται όπου αυτά εντοπίζονται(ενημερώστε μας και εσείς εάν χρειαστεί).