ΓΕΝΙΚΗ ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ (ΕΛΛΑΔΑ - ΚΟΣΜΟΣ)

 

Μέσα στο πρόγραμμα της νέας κυβέρνησης o αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα - Θήβα - Υλίκη

newspull
0


Κατά την διάρκεια της εξαγγελίας του κυβερνητικού προγράμματος της Νέας Δημοκρατίας, η οποία είχε λάβει χώρα τέλη Μαρτίου 2019, έγινε λόγος για τις νέες υποδομές στην Ελλάδα, ένα σχέδιο με ονομασία «Ανάπτυξη και νέες δουλειές». Ο κ. Κυρ. Μητσοτάκης που τότε παρουσίαζε το πρόγραμμα είχε δηλώσει ότι «οι σχετικές επενδύσεις έχουν ήδη κοστολογηθεί σε 10-12 δισ. ευρώ μέχρι το 2023, γεγονός που θα αποφέρει έως 2% πρόσθετη αύξηση του ΑΕΠ ετησίως, αλλά κυρίως θα δημιουργήσει 240.000 νέες και καλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας εντός της επόμενης τετραετίας».

Σημαντικό έργο, μέσα στο κυβερνητικό αυτό πρόγραμμα, αποτελεί ο νέος οδικός άξονας που θα παρακάμπτει την Αττική συνδέοντας την Υλίκη με την Ελευσίνα, το γνωστό Ελευσίνα – Θήβα – Υλίκη. Συγκεκριμένα προβλέπει την κατασκευεί αυτοκινητόδρομου μήκου 50 χλμ ο οποίος θα συνδέει την Υλίκη με την Ελευσίνα, ένα έργο το οποίο σύμφωνα με τον κ. Μητσοτάκη θα συνδέει τις δύο εθνικές όδους, Αθηνών – Θεσσαλονίκης και Αθηνών – Πατρών, παρακάμπωντας επί της ουσίας όμως την Αθήνα και την Αττική έχοντας ως στόχο να βελτιώσει την ποιότητα της ζωής των πολιτών.

«Ως την Αττική, προτεραιοποιούμε τρία έργα: το εμβληματικό έργο Ελευσίνα-Υλίκη, την υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος και την επέκταση της Αττικής Οδού προς Λ. Βουλιαγμένης στο Ελληνικό. Οι έμπειροι από εσάς στα έργα τα οποία προτεραιοποιούμε, μπορείτε να διαγνώσετε και τα έργα τα οποία δεν προτεραιοποιούμε και τα οποία μερικές φορές έχουν γίνει αντικείμενο εύκολων κυβερνητικών εξαγγελιών. Όμως εμείς για την Αττική πιστεύουμε ότι αυτά  τα τρια έργα είναι απολύτως απαραίτητα. Υπογραμμίζω το έργο Ελευσίνα-Υλίκη, που θα διευκολύνει ιδιαίτερα τους κατοίκους των δυτικών συνοικιών της Αθήνας και του Πειραιά. Θα αποσυμφορήσει το Ποτάμι και θα μειώσει τον χρόνο και το κόστος μετακίνησης προς και από το Βορρά, ενώ θα βελτιώσει και την ποιότητα ζωής σε αυτές τις περιοχές του Λεκανοπεδίου. Είναι ένα έργο εξαιρετικά σημαντικό, εμβληματικό, αν το δει κανείς στο χάρτη, παντελώς αυτονόητο. Είναι εντελώς αδιανόητο ότι πρέπει να περνάμε μέσα από την Αθήνα και να κάνουμε ένα μεγάλο κύκλο για να πάμε από την Πελοπόννησο στη Βόρεια Ελλάδα ή και αντίστροφα. Είναι έργο απόλυτης πολιτικής προτεραιότητας για τη Νέα Δημοκρατία.»

Η χρηματόδοση τόσο του νέου αυτού οδικού άξονα, όσο και των υπόλοιπων έργων του σχεδίου «Ανάπτυξη και νέες δουλειές», θα είναι ιδιωτική, με τον πλέον Πρωθυπουργό κ. Μητσοτάκη να υπογράμμιζε στις τότε δηλώσεις του πως «η διαχείριση των φυσικών πόρων και των υποδομών επί της διακυβέρνησης της ΝΔ θα παρακολουθείται από ειδική επιτροπή, υπό τον πρωθυπουργό. Ιδιαίτερο βάρος θα δοθεί στην ιδιωτική χρηματοδότηση των έργων, ώστε να καταστεί ταχύτερη αλλά και πιο οικονομική η υλοποίηση του Εθνικού Σχεδίου Υποδομών. Και αυτό, γιατί είναι οξύμωρο σε μια χώρα που έχει περάσει τόσο μακρά οικονομική κρίση η χρηματοδότηση των έργων να έχει ακόμη και σήμερα ιδιωτική συμμετοχή μόλις 10-15%, όταν στη Μ. Βρετανία αυτή ξεπερνά το 60%».

Η οδική παράκαμψη της Αττικής, συνολικού μήκους 50 χλμ., είχε βρεθεί ξανά στην ατζέντα των έργων νέας γενιάς ως έργο παραχώρησης. Η τύχη του όμως ήταν να μείνει στα χαρτιά. Το 2015 ακυρώθηκε διότι έβλαπτε τα συμφέροντα των δύο ανταγωνιστικών του αυτοκινητόδρομων, καθώς θα τους στερούσε κυκλοφοριακό φόρτο, κι ως αποτέλεσμα οι παραχωρησιούχοι θα ζητούσαν αποζημιώσεις βλάπτοντας το δημόσιο συμφέρον (Γεγονός Ευθύνης του Δημοσίου).

Η αποσυμφόρηση της κίνησης στον Κηφισό είναι ένα από τα βασικά οφέλη που θα προσφέρει η οδική παράκαμψη της Αττικής, η οποία θα συνδέει τις δυο εθνικές οδούς Αθηνών-Θεσσαλονίκης και Αθηνών-Πατρών, χωρίς όμως να περνά από ιδιαίτερα επιβαρημένες περιοχές. Η μείωση της ρύπανσης δεδομένου ότι τα φορτηγά δεν θα εισέρχονται στον αστικό ιστό είναι ένα ακόμη πλεονέκτημα, ενώ και για της εμπορευματικές μεταφορές η εξοικονόμηση κόστους και χρόνου θα είναι αξιοσημείωτη. Στα οφέλη εντάσσεται η αναβάθμιση της Ελευσίνας και της Δυτικής Αττικής με έντονα θετικές οικονομικές επιπτώσεις στην αξία της ακίνητης περιουσίας.

radiothiva.gr



Δημοσίευση σχολίου

0Σχόλια
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
Οι αναρτήσεις που γίνονται από το διαδίκτυο τα κείμενα και οι φωτογραφίες (με σχετική σημείωση της πηγής) θεωρούμε ότι είναι δημόσια.Αναρτήσεις η αναδημοσιεύσεις, από άλλες πηγές που αναρτώνται σε αυτό το blog εκφράζουν αυτούς που τις υπογράφουν.Αν υπάρχουν πνευμ.δικαιώματα παρακαλούμε ενημερώστε μας για την αφαίρεση τους(των αναρτήσεων ή αναδημοσιεύσεων).Ενημερώστε μας άμεσα εάν θίγεστε απο κάποια ανάρτηση ώστε να την αφαιρέσουμε.
Εισαγωγικός Σχολιασμός (μπλέ γράμματα)
Σε ορισμένες αναρτήσεις υπάρχει περίπτωση σαν πρόλογος να υπάρχει δικός μας σχολιασμός.Αυτή είναι η δική μας άποψη για το θέμα και δεν υποχρεώνουμε κανέναν να την διαβάσει...
---
Τα σχόλια αντιπροσωπεύουν την προσωπική γνώμη των συγγραφέων τους και όχι αυτή του newspull.Μη κόσμια και προσβλητικά σχόλια θα διαγράφονται όπου αυτά εντοπίζονται(ενημερώστε μας και εσείς εάν χρειαστεί).

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
Οι αναρτήσεις που γίνονται από το διαδίκτυο τα κείμενα και οι φωτογραφίες (με σχετική σημείωση της πηγής) θεωρούμε ότι είναι δημόσια.Αναρτήσεις η αναδημοσιεύσεις, από άλλες πηγές που αναρτώνται σε αυτό το blog εκφράζουν αυτούς που τις υπογράφουν.Αν υπάρχουν πνευμ.δικαιώματα παρακαλούμε ενημερώστε μας για την αφαίρεση τους(των αναρτήσεων ή αναδημοσιεύσεων).Ενημερώστε μας άμεσα εάν θίγεστε απο κάποια ανάρτηση ώστε να την αφαιρέσουμε.
Εισαγωγικός Σχολιασμός (μπλέ γράμματα)
Σε ορισμένες αναρτήσεις υπάρχει περίπτωση σαν πρόλογος να υπάρχει δικός μας σχολιασμός.Αυτή είναι η δική μας άποψη για το θέμα και δεν υποχρεώνουμε κανέναν να την διαβάσει...
---
Τα σχόλια αντιπροσωπεύουν την προσωπική γνώμη των συγγραφέων τους και όχι αυτή του newspull.Μη κόσμια και προσβλητικά σχόλια θα διαγράφονται όπου αυτά εντοπίζονται(ενημερώστε μας και εσείς εάν χρειαστεί).

Δημοσίευση σχολίου (0)

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Learn More
Accept !