slider

κ

...ΔΥΤΙΚΗ ΑΤΤΙΚΗ,ΒΟΙΩΤΙΑ,ΤΟΠΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ,ΚΟΙΝΩΝΙΑ,ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ,ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ,ΘΕΑΤΡΟ,ΦΕΣΤΙΒΑΛ,ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ,ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ,ΙΣΤΟΡΙΑ...

live videos

banner r/z

Παρασκευή, 13 Απριλίου 2018

Έρευνα του Reuters Institute κατατάσσει το blog "tromaktiko" ως το κορυφαίο στην Ευρώπη και στα 15 πιο αναγνωρίσιμα διαδικτυακά μέσα στην Ελλάδα



Σχεδόν 7.5 χρόνια ανελλιπούς λειτουργίας του blog "tromaktiko" και με δεκάδες αποκλειστικά που "έπαιξαν" για πολλές μέρες τόσο από την ελληνική τηλεόραση, αλλά και Παγκοσμίως, άλλη μια επιτυχία έρχεται να προστεθεί στην προσπάθεια που
κάνουμε καθημερινά, χτυπώντας στα ίσα τα μέσα ενημέρωσης μεγάλων επιχειρηματιών, αυτή τη φορά μέσω της ετήσιας έρευνας του Reuters...

To γεγονός ότι το "tromaktiko" είναι αναμφίβολα ένα ισχυρό μέσο, με μεγάλη διεισδυτικότητα στους Έλληνες αναγνώστες, χωρίς να έχει ανακατευτεί ποτέ σε "παιχνίδια" πληρωμένων αναρτήσεων, παρόλο που πολλοί το έχουν προσεγγίσει με διάφορους τρόπους κατά καιρούς (θυμηθείτε το ημερολόγιο του Άκη Τσοχατζόπουλου που είχε έτοιμα και ζεστά 300 χιλιάρικα για το "tromaktiko" για πληρωμένα άρθρα υπέρ του) δείχνει πως ο Έλληνας έχει ξυπνήσει και ξέρει να ξεχωρίζει και να διαβάζει την αλήθεια.

Παρά το γεγονός ότι οι Έλληνες είναι δυσαρεστημένοι με τα ελληνικά μέσα ενημέρωσης, το "tromaktiko" το θεωρούν ως ένα αντικειμενικό μέσο, που δεν διαστρεβλώνει την πραγματικότητα, δεν τάσσεται υπέρ κάποιου κόμματος ή οργάνωσης και λειτουργεί υπέρ του αναγνώστη.

Να σημειώσουμε ότι το "tromaktiko", δεν έχει διαφημιστεί ποτέ και πουθενά, φιλοξενείτε στον blogger που κάνει δύσκολη την ανάγνωση του (δεν είναι responsive, δεν μπορεί να ανοιχθεί από συσκευές android εύκολα) αλλά και το γεγονός ότι δεν διαθέτει κάποιο application ή εφαρμογή που θα μπορούσε να κάνει την ανάγνωσή του πιο εύκολη και γρήγορη.

Με λίγα λόγια, το tromaktiko, είναι το μοναδικό μέσο στην Ελλάδα που έχει direct κόσμο σε ποσοστό 75%, δηλαδή αναγνώστες που μπαίνουν απευθείας στο blog και όχι μέσω των social media ή διαφόρων εφαρμογών. Επίσης, είναι το μοναδικό μέσο που δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει bots, δηλαδή ψεύτικα views ή θεάσεις, επειδή ο blogger και η google είναι αυστηρή σε κάτι τέτοιο. Άρα, τα νούμερα είναι 100% αληθινά και οι αναγνώστες είναι πραγματικοί.

Το "tromaktiko", αφαίρεσε πριν 2 σχεδόν χρόνια και ότι έχει να κάνει με πικάντικες lifestyle ειδήσεις, που αναμφίβολα έδιναν τεράστια νούμερα και εισόδους στο blog.

Παρόλα αυτά τα "κατά" που έχει το "tromaktiko", συνεχίζει να κεντρίζει το ενδιαφέρον των αναγνωστών καθημερινά και σε αυτό, αρωγοί της προσπάθειας είστε όλοι εσείς που μας στηρίζετε.

Πριν περάσουμε στην έρευνα, ας δούμε μερικά "εσωτερικά" νούμερα του blog, που βγαίνουν για πρώτη φορά στη δημοσιότητα και έχουν μεγάλο ενδιαφέρον:

  • Μέση μηνιαία αναγνωσιμότητα (μοναδικοί επισκέπτες): 2 εκατ. χρήστες (αληθινοί χρήστες)
  • Μέσος χρόνος παραμονής στο blog: 6 λεπτά/ανά χρήστη
  • Μέσος όρος άρθρων που διαβάζονται: 7 άρθρα
  • Μέσος όρος εισερχόμενων email ημερησίως: 1200 (από διάφορες πηγές)
  • Μέσος όρος αναρτήσεων ημερησίως: 300
  • Χρήστες μέσω υπολογιστών: 70%
  • Χρήστες μέσω smartphone/tablet: 30%
  • Απευθείας χρήστες: 75%
  • Χρήστες από social media και άλλες πηγές: 25%
Χωρίς αμφιβολία, ο διαδικτυακός κόσμος της δημοσιογραφίας αποτελεί ένα περιβάλλον που αλλάζει συνεχώς στη σύγχρονη εποχή. Πλέον, μάλιστα, έχει «ανοίξει» διάπλατα τις πόρτες του, τόσο στο σήμερα,  όσο και στο μέλλον και αποτελεί αντικείμενο έντονης μελέτης.  Η ευρεία εξάπλωση των smart phones και η εκτεταμένη  χρήση των social media είναι δυο σπουδαίοι παράγοντες  που συνθέτουν το «μυστικό» της επιτυχίας,  όπλο με το οποίο η διαδικτυακή ενημέρωση εκτοξεύθηκε  σε υψηλά επίπεδα, αφήνοντας  πίσω  «καταϊδρωμένη» την παραδοσιακή, που άλλοτε μονοπωλούσε τα ενδιαφέρον.

Η 6η ετήσια έρευνα του Reuters σχετικά με τη διαδικτυακή ενημέρωση
Το Ινστιτούτο Μελέτης Της Δημοσιογραφίας του Reuters σε μια προσπάθεια να κατανοήσει με ποιο τρόπο καταναλώνονται οι ηλεκτρονικές ειδήσεις  σε διαφορετικά μέρη του κόσμου διεξήγαγε την 6η κατά σειρά ετήσια έρευνα του,  σε συνεργασία με την Yougov. Η φετινή έκθεση εστιάζει σε θέματα όπως η εμπιστοσύνη, η αξιοπιστία, οι πολιτικές και οικονομικές σκοπιμότητες που βρίσκονται ή όχι πίσω από την είδηση και ξεχωρίζει τα ειδησεογραφικά sites που πέτυχαν τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα ανά χώρα.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε μετά από συμμετοχή περισσότερων από 70.000 ανθρώπων σε 36 αγορές του κόσμου, στα τέλη του περασμένου Ιανουαρίου και είχε τη μορφή online ερωτηματολογίου.  Να σημειωθεί, πως έγινε εκτεταμένη ανάλυση ανά χώρα και τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν σχετικά με τη δική μας, παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

Οι άδειες, η Κυβέρνηση και η κρίση στην αγορά της Τηλεόρασης
Τον περασμένο χρόνο, η δημοσιογραφία «πλήγηκε» από τη σύγχυση που προκάλεσαν τα κυβερνητικά σχέδια περί χορήγησης νέων αδειών στην τηλεόραση. Οι τηλεοπτικές άδειες στην Ελλάδα για δεκαετίες λειτουργούσαν υπό το καθεστώς διαδοχικών κυβερνήσεων που προσπαθούσαν ανέκαθεν να ασκούν επιρροή προς όφελος τους, δια μέσω των ραδιοτηλεοπτικών φορέων. Η τωρινή Κυβέρνηση, μάλιστα, την περασμένη χρονιά, σε μια προσπάθεια να δώσει μόνιμες άδειες, πήρε την απόφαση να δώσει μόλις 4, αντί των 7 που προ-υπήρχαν.  Τελικά, με 7 αιτούντες που πληρούσαν κατά την Κυβέρνηση τα κριτήρια, πραγματοποιήθηκε δημοπρασία με κέρδη το εκπληκτικά μεγάλο ποσό  των 246 εκατ. ευρώ, νούμερο εντελώς αστρονομικό, αν λάβουμε υπ’ όψιν μας την οικονομική κρίση που πλήττει τη χώρα μας και την κατιούσα που έχει πάρει η αγορά της τηλεόρασης.

Τον περασμένο Οκτώβριο, εν τέλει, το σχέδιο για νέες άδειες «μπλοκαρίστηκε» από το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης και  τα χρήματα επιστράφηκαν, εν αναμονή μιας νέας νομοθετικής προσπάθειας από πλευράς του. Εν συνεχεία, το μεγαλύτερο μέχρι σήμερα στην ιστορία ελληνικό κανάλι , το MEGA,  αναγκάστηκε λόγω χρεών να σταματήσει για πρώτη φορά οποιαδήποτε παραγωγή περιεχομένου. Από την άλλη πλευρά, ένας άλλος μεγάλος όμιλος, ο Δημοσιογραφικός Όμιλος Λαμπράκη, μέτοχος μάλιστα και στο MEGA και του in.gr, αντιμετώπισε επίσης μεγάλες δυσκολίες αποπληρωμής σημαντικού ποσού των χρεών και έφτασε στο σημείο να μην μπορεί να πληρώσει για μήνες τους εργαζόμενους του.

Στο σήμερα...
Αυτή τη στιγμή ο SKAI είναι ο μόνος σταθμός που παρουσίασε αύξηση του μεριδίου του της τάξης του 5%, καθιστώντας πια τον μεγαλύτερο ραδιοτηλεοπτικό φορέα. Ακολουθούν  Alpha και Antenna. Η μείωση της κυκλοφορίας των εφημερίδων  συνεχίστηκε με φθίνουσα πορεία της τάξης του 25% στις Κυριακάτικες εφημερίδες και σε 300.000 έντυπα, έναντι 1,2 εκατ. που εξέδωσε το 2008, ενώ τα ειδησεογραφικά sites δηλώνουν πανέτοιμα να αναλάβουν πια τα «ηνία» της ενημέρωσης.

Αυτός που δεν φαίνεται ικανοποιημένος είναι ο κόσμος, που βλέπει χαμηλή ποιότητα των ειδήσεων και περισσότερο συμφέροντα, παρά ειδήσεις

Σύμφωνα με την έκθεση, μάλιστα, το κοινό είναι απογοητευμένο με την ποιότητα των διακινούμενων ειδήσεων και των σχολίων, αλλά ακόμη περισσότερο με το περιεχόμενο των διακινούμενων πληροφοριών στα social media.

Η Ελλάδα στα χαμηλότερα επίπεδα εμπιστοσύνης του κοινού
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα στοιχεία που παρουσιάζει η έκθεση για την Ελλάδα, τα οποία και αντανακλούν με σαφήνεια τόσο την πολιτική, όσο και  την οικονομική κατάσταση της χώρας.

Η αγορά των Μέσων Ενημέρωσης στην Ελλάδα χαρακτηρίζεται από τα χαμηλότερα επίπεδα εμπιστοσύνης απέναντι στη δημοσιογραφία, έναντι των υπολοίπων χωρών που συμμετείχαν στην έρευνα.  Ο απλός κόσμος πιστεύει σε τεράστια ποσοστά (94%) πως  για ό,τι γράφεται υπάρχει πολιτική ή εμπορική σκοπιμότητα.  Μάλιστα, μόνο στην Ελλάδα οι χρήστες έχουν θετικότερη γνώμη για τα social media, εκτιμώντας ότι κάνουν καλύτερο έργο σε σχέση με τα παραδοσιακά μέσα, κυρίως επειδή έχουν πολύ χαμηλή εμπιστοσύνη στα ειδησεογραφικά Μέσα γενικότερα.

Εντελώς αντίθετη είναι η εικόνα σε χώρες, όπως οι ΗΠΑ και η Βρετανία, όπου ο κόσμος είχε διπλάσια εμπιστοσύνη στα ΜΜΕ ως προς το αν καταφέρνουν να ξεχωρίσουν την αλήθεια από το ψέμα. Η Ελλάδα, μάλιστα, ήταν η μόνη χώρα όπου ο κόσμος είπε ότι τα κοινωνικά μέσα ήταν "πιο ικανά να ξεχωρίζουν την αλήθεια από το ψέμα", ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι το Facebook ήρθε πρώτο σε χρήση στη χώρα μας.

Τα ποσοστά εμπιστοσύνης στη διάκριση αλήθειας και μύθου βρίσκονται για τη χώρα μας στο 28% για τα κοινωνικά δίκτυα και μόλις στο 19% για τα παραδοσιακά. Την ίδια ώρα, το 23% των Ελλήνων δηλώνει πως δεν εμπιστεύεται την αξιοπιστία των ειδήσεων. Αξίζει να σημειωθεί πως πλέον το 65% των Ελλήνων χρησιμοποιεί το διαδίκτυο.

Άλλο σημαντικό στοιχείο της έκθεσης αφορά  τις συνδρομές, όπου μόλις το 13% των χρηστών παγκοσμίως πληρώνουν για να διαβάζουν ειδήσεις, ενώ στη χώρα μας το αντίστοιχο ποσοστό φτάνει μόλις το 6%.

Τέλος, οι Έλληνες ερωτηθέντες  στην πλειοψηφία τους, συγκεκριμένα το 95%, αναφέρουν πως χρησιμοποιούν το διαδίκτυο και τα social media  για να ενημερώνονται σε εβδομαδιαία βάση, ενώ το 52% δήλωσε τα κινητά τηλέφωνα ως κύρια πηγή ενημέρωσης.

Το blog tromaktiko στα κορυφαία site σε επισκεψιμότητα στην Ελλάδα (για άλλη μια χρονιά)
Το "τromaktiko", με σχεδόν 7,5 χρόνια πορείας στο διαδικτυακό κόσμο της ενημέρωσης παραμένει ένα ισχυρό μέσο. Για άλλη μια χρονιά είναι ανάμεσα στα 16 κορυφαία Ελληνικά ειδησεογραφικά sites σύμφωνα με το Reuters, ενώ είναι το μοναδικό Ευρωπαϊκό blog που πέτυχε την παρουσία του σε τέτοια λίστα, κατατάσσοντας το (μετά την google) ως το κορυφαίο Ευρωπαϊκό blog.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι το blog "tromaktiko" δεν λειτουργεί ούτε λειτούργησε με καμία χρηματοδότηση από κόμματα, ούτε κινείται ή κατευθύνεται από αυτά. Σε αυτό το σημείο, θα πρέπει να ευχαριστήσουμε όλους τους συνεργάτες μας (διαφημιστικές, media shop, κτλ) αλλά και όλες τις επιχειρήσεις που εμπιστεύτηκαν και εμπιστεύονται το "tromaktiko" για την προβολή τους.

Άλλη μια επιτυχία του "tromaktiko" είναι το γεγονός ότι ετησίως, χωρίς φανφάρες και διαφημίσεις, μοιράζει τουλάχιστον 20.000 ευρώ σε δώρα από χορηγούς εταιρίες, ανταμείβοντας έτσι τους αναγνώστες του, σχεδόν σε καθημερινή βάση.

Αυτή είναι, μάλλον, η συνταγή της επιτυχίας του και για αυτό και το εμπιστεύεται ο κόσμος, δηλαδή εσείς. Το γεγονός ότι ο κόσμος το έστειλε τόσο ψηλά στις προτιμήσεις του δεν είναι τυχαίο.
Άλλωστε, εδώ, το έχουμε ξαναπεί, γράφουν όλοι και όχι τυχαία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
Οι αναρτήσεις που γίνονται από το διαδίκτυο τα κείμενα και οι φωτογραφίες (με σχετική σημείωση της πηγής) θεωρούμε ότι είναι δημόσια.Αναρτήσεις η αναδημοσιεύσεις, από άλλες πηγές που αναρτώνται σε αυτό το blog εκφράζουν αυτούς που τα υπογράφουν.Αν υπάρχουν πνευμ.δικαιώματα παρακαλούμε ενημερώστε μας για την αφαίρεση τους(των αναρτήσεων ή αναδημοσιεύσεων).Ενημερώστε μας άμεσα εάν θίγεστε απο κάποια ανάρτηση ώστε να την αφαιρέσουμε.
---
Τα σχόλια αντιπροσωπεύουν την προσωπική γνώμη των συγγραφέων τους και όχι αυτή του newspull.blogspot.gr(newspull.gr). Μη κόσμια και προσβλητικά σχόλια θα διαγράφονται όπου αυτά εντοπίζονται(ενημερώστε μας και εσείς εάν χρειαστεί).

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Μερικές αναδημοσιεύσεις απο γνωστά sites...

f/b banner

Τι διαβάστηκε περισσότερο την τελευταία εβδομάδα...