ΕΡΓΟΣΕ : Έργα 2 δις και επέκταση προαστιακού εώς την Ελευσίνα - newspull

Latest Posts :

newspull

Δυτική Αττική/Αθήνα,Βοιωτία και όχι μόνο...

Post Top Ad

Responsive Ads Here

Post Top Ad

Responsive Ads Here

Τρίτη, 11 Φεβρουαρίου 2020

ΕΡΓΟΣΕ : Έργα 2 δις και επέκταση προαστιακού εώς την Ελευσίνα



Με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου θα δημοπρατήσει τα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα των επόμενων ετών η ΕΡΓΟΣΕ, το κόστος των οποίων αναμένεται να αγγίξει τα 2 δισ. ευρώ.
Αξιόπιστες πηγές αναφέρουν ότι η επιλογή του ανταγωνιστικού διαλόγου έγινε προκειμένου να περιοριστούν παθογένειες που καθυστερούν σημαντικά τη διαδικασία δημοπράτησης μεγάλων δημοσίων έργων.
Για την υλοποίηση μίας μεγάλης δημόσιας επένδυσης σε υποδομές απαιτούνται κατά μέσο όρο 90 μήνες, όταν η αντίστοιχη διάρκεια στα κράτη μέλη της ΕΕ ανέρχεται περίπου στο μισό. Μόνο για τη δημοπράτηση των μελετών οι οποίες προηγούνται των διαγωνιστικών διαδικασιών για ένα μεγάλο δημόσιο έργο χρειάζονται περίπου δύο χρόνια.
Όπως τονίζουν πηγές της αγοράς, η μέθοδος του ανταγωνιστικού διαλόγου μπορεί να οδηγήσει σε σύντμηση του χρόνου που απαιτείται για τη δημοπράτηση και κατασκευή μεγάλων έργων, υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις.
Μεταξύ αυτών είναι η ολοκλήρωση προκαταρκτικών μελετών για τον προσδιορισμό των προδιαγραφών του έργου και η συνεννόηση με τις υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπή, δεδομένου ότι σχεδόν το σύνολο των δημοσίων έργων χρηματοδοτείται και από ευρωπαϊκούς πόρους.
Σε διαφορετική περίπτωση είναι πολύ πιθανό ο ανταγωνιστικός διάλογος να διεξάγεται για μεγάλη χρονική περίοδο δίχως ουσιαστικά αποτελέσματα, όπως συμβαίνει με τη διαδικασία για την υποθαλάσσια ζεύξη Περάματος – Σαλαμίνας.

Τι προβλέπει ο ανταγωνιστικός διάλογος

Στη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου μπορεί να υποβάλει αίτηση συμμετοχής οποιοσδήποτε ιδιωτικός οικονομικός φορέας, μέσα σε 30 ημέρες από την προκήρυξη σύμβασης από τις αναθέτουσες αρχές. Η τελική επιλογή των συμμετεχόντων γίνεται από τις αναθέτουσες αρχές.
Στην προκήρυξη της σύμβασης αναφέρονται οι ανάγκες και οι απαιτήσεις του έργου, προσδιορίζονται τα κριτήρια ανάθεσης και τίθεται ενδεικτικό χρονοδιάγραμμα.
Στη συνέχεια οι ενδιαφερόμενοι υποβάλουν τις προτάσεις τους για τη μελέτη και την κατασκευή του έργου στο πλαίσιο διεξαγωγής του ανταγωνιστικού διαλόγου. Μετά τη λήξη της διαδικασίας του διαλόγου οι ιδιωτικοί φορείς καλούνται να υποβάλουν τις προσφορές τους, οι οποίες περιλαμβάνουν όλα τα απαραίτητα στοιχεία για την εκτέλεση του έργου.
Οι αναθέτουσες δημόσιες αρχές αφού αξιολογήσουν τις υποβληθείσες προσφορές, μπορούν να διαπραγματευθούν με το σχήμα που υπέβαλε την πλέον συμφέρουσα οικονομική προσφορά, εφόσον δεν τροποποιούνται τα βασικά στοιχεία της δημόσιας σύμβασης και δεν προκαλείται στρέβλωση του ανταγωνισμού.

Τα έργα που θα δημοπρατηθούν με ανταγωνιστικό διάλογο

Το μεγαλύτερο από τα έργα που προγραμματίζει η ΕΡΓΟΣΕ την επόμενη δεκαετία είναι η λεγόμενη «Σιδηροδρομική Εγνατία», που αφορά στη σιδηροδρομική σύνδεση των λιμένων Θεσσαλονίκης, Καβάλας και Αλεξανδρούπολης.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο εκτιμώμενος προϋπολογισμός του έργου θα είναι της τάξεως των 1,5 δισ. ευρώ και περιλαμβάνει την κατασκευή νέας, σύγχρονης σιδηροδρομικής γραμμής.
Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι έχει ήδη εκπονηθεί προμελέτη για τις προδιαγραφές του έργου αλλά και μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Επιπρόσθετα, η ΕΡΓΟΣΕ έχει ξεκάθαρη εικόνα σε ό,τι αφορά τις απαλλοτριώσεις γης που θα απαιτηθούν για τη νέα πεδινή χάραξη.
Η διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου για το μεγάλο έργο θα μπορούσε να ξεκινήσει τους πρώτους μήνες του 2021, δεδομένου ότι η βασικότερη εκκρεμότητα είναι η εκπόνηση μελέτης για την ανάλυση κόστους – οφέλους.
Μεταξύ των έργων που προτίθεται να δημοπρατήσει η εταιρεία με την ίδια διαδικασία είναι και η σύνδεση του λιμανιού της Πάτρας με το Ρίο.
Σύμφωνα με τις δηλώσεις του υπουργού Υποδομών, Κώστα Καραμανλή, τον περασμένο Νοέμβριο μετά από συνάντηση με το δήμαρχο Πατρέων, η επικρατέστερη λύση προβλέπει τη μερική υπογειοποίηση της γραμμής.
Η ΕΡΓΟΣΕ αναμένεται να εξετάσει και τη δημοπράτηση με ανταγωνιστικό διάλογο του έργου που αφορά στη σύνδεση του έκτου προβλήτα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με το σιδηροδρομικό δίκτυο, με εκτιμώμενο προϋπολογισμό ύψους 40 εκατομμυρίων ευρώ.
Για τη σημαντική αυτή επένδυση έχει σχεδόν ολοκληρωθεί η διαγωνιστική διαδικασία για τη μελέτη του έργου, η οποία ωστόσο κινείται με εξαιρετικά αργούς ρυθμούς. Πρόκειται για ενδεικτικό παράδειγμα της προβληματικής κατάστασης που επικρατεί στη δημοπράτηση δημοσίων έργων με τη συμβατική μειοδοτική μέθοδο, δεδομένου εδώ και 14 μήνες εκκρεμεί η απόφαση της επιτροπής του διαγωνισμού που έχει συσταθεί στην ΕΡΓΟΣΕ για τον ανάδοχο της μελέτης του έργου.
Μεταξύ των σχεδίων της ΕΡΓΟΣΕ είναι και η επέκταση του προαστιακού σιδηροδρόμου στη δυτική Αττική έως την Ελευσίνα, η οποία μαζί με την Τιμισοάρα από τη Ρουμανία και το Νόβι Σαντ από τη Σερβία θα είναι η πολιτιστική πρωτεύουσα της Ευρώπης για το 2021. Ο προϋπολογισμός της επέκτασης του προαστιακού έως την Ελευσίνα εκτιμάται ότι θα διαμορφωθεί σε περίπου 150 εκατομμύρια ευρώ.

economistas.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
Οι αναρτήσεις που γίνονται από το διαδίκτυο τα κείμενα και οι φωτογραφίες (με σχετική σημείωση της πηγής) θεωρούμε ότι είναι δημόσια.Αναρτήσεις η αναδημοσιεύσεις, από άλλες πηγές που αναρτώνται σε αυτό το blog εκφράζουν αυτούς που τις υπογράφουν.Αν υπάρχουν πνευμ.δικαιώματα παρακαλούμε ενημερώστε μας για την αφαίρεση τους(των αναρτήσεων ή αναδημοσιεύσεων).Ενημερώστε μας άμεσα εάν θίγεστε απο κάποια ανάρτηση ώστε να την αφαιρέσουμε.
---
Τα σχόλια αντιπροσωπεύουν την προσωπική γνώμη των συγγραφέων τους και όχι αυτή του newspull.blogspot.gr(newspull.gr). Μη κόσμια και προσβλητικά σχόλια θα διαγράφονται όπου αυτά εντοπίζονται(ενημερώστε μας και εσείς εάν χρειαστεί).

Προτεινόμενη κατηγορία εβδομάδας :

Post Top Ad

Responsive Ads Here